Forvirret om madindtag

11. oktober 2010

Alder:
9 mdr.

Forvirret om madindtag

Hej Helen.

Det er lang tid siden jeg har været her fordi det går så fint med min skønne dreng som nu er hele 9 mdr den 23.

Men jeg er forvirret.
Jeg er i tvivl om min søn får nok af spise.

Min sundhedsplejerske har aldrig sagt noget og har jeg spurgt har hun appeleret til min egen mening og holdning.

Men nu er det så sådan at jeg lidt får input fra veninder, mødregruppe og selv her om at han virkelig ikk får nok at spise.

en dag kan se ud sådan her.

vågner kl 6. (giver jeg ham mme vil han ikk have morgenmad senere så den har vi droppet)

Morgenmad kl 7.15-7.30 Havregrød lavet på vand med bananmos og sødmælk af kop.

middagslur omkring kl 10. sover en time til halvanden.

frokost kl 12. rugbrød med leverpostej, ost eller andet smørre pålæg. mælk af kop.

eftermiddagslur omkring kl 3.
her får han oftest lidt brød med ost eller frugt inden men nogle gange er ...

Annonce

... han for træt til han kan koncentrere sig om at spise.

vågner til aftensmaden kl 18. her spiser han hvad vi andre får. er det noget jeg ved han ikk bryder sig om sørger jeg for han får det kød og grønt han skal. mælk af kop

Godnat kl 8.

aftenflske kl 23.00 næsten på klokkeslet ;)

Han får det vand han nu vil i løbet af dagen.

Jeg har set nogle eksempler du har givet andre på mad i løbet af dagen. men ærligt har jeg svært ved at se det passe ind i vores dag. tidligere fik han eftermiddagsflaske, men vi måtte droppe den fordi han ikk gad have aftensmad.

Han er en fin dreng. ikke splejset eller tynd.
Men han var godt i stand som spæd og han er gået i stå nu.

Er lidt bekymret og hvis han skal have mere mad er det jo det han skal. Men jeg har bare fuldt den rytme han har lagt for dagen og tilpasset mig efter ham.

Hjææælp.

Bekymret mor.

og ellers sover han igennem

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder