Brev:
Forvirret om madindtag
11. oktober 2010
Alder:
9 mdr.
Forvirret om madindtag
Hej Helen.
Det er lang tid siden jeg har været her fordi det går så fint med min skønne dreng som nu er hele 9 mdr den 23.
Men jeg er forvirret.
Jeg er i tvivl om min søn får nok af spise.
Min sundhedsplejerske har aldrig sagt noget og har jeg spurgt har hun appeleret til min egen mening og holdning.
Men nu er det så sådan at jeg lidt får input fra veninder, mødregruppe og selv her om at han virkelig ikk får nok at spise.
en dag kan se ud sådan her.
vågner kl 6. (giver jeg ham mme vil han ikk have morgenmad senere så den har vi droppet)
Morgenmad kl 7.15-7.30 Havregrød lavet på vand med bananmos og sødmælk af kop.
middagslur omkring kl 10. sover en time til halvanden.
frokost kl 12. rugbrød med leverpostej, ost eller andet smørre pålæg. mælk af kop.
eftermiddagslur omkring kl 3.
her får han oftest lidt brød med ost eller frugt inden men nogle gange er han for træt til han kan koncentrere sig om at spise.
vågner til aftensmaden kl 18. her spiser han hvad vi andre får. er det noget jeg ved han ikk bryder sig om sørger jeg for han får det kød og grønt han skal. mælk af kop
Godnat kl 8.
aftenflske kl 23.00 næsten på klokkeslet ;)
Han får det vand han nu vil i løbet af dagen.
Jeg har set nogle eksempler du har givet andre på mad i løbet af dagen. men ærligt har jeg svært ved at se det passe ind i vores dag. tidligere fik han eftermiddagsflaske, men vi måtte droppe den fordi han ikk gad have aftensmad.
Han er en fin dreng. ikke splejset eller tynd.
Men han var godt i stand som spæd og han er gået i stå nu.
Er lidt bekymret og hvis han skal have mere mad er det jo det han skal. Men jeg har bare fuldt den rytme han har lagt for dagen og tilpasset mig efter ham.
Hjææælp.
Bekymret mor.
og ellers sover han igennem